VÅRT UTBUD AV HYBRID-, BENSIN- ELLER EURO 6 DIESEL-SUV:AR

VÅRA NUVARANDE BENSIN- OCH DIESELMOTORER ÄR DE RENASTE OCH EFFEKTIVASTE SOM VI NÅGONSIN HAR TILLVERKAT. VÅR NYA LADDHYBRID ÄR VÅR MEST INNOVATIVA DRIVLINA HITTILLS. VILKEN PASSAR DIG?

VALET ÄR DITT

NY DIESEL

NY DIESEL

Land Rovers nya dieselmotorer är renare än någonsin och kombinerar ökad bränsleeffektivitet med en vridmomentskarakteristik som är utmärkt för körning i terräng och med släpvagn. Det är en kombination som ger mycket tillförlitliga långfärdsprestanda.
BENSIN

BENSIN

Våra nya bensinmotorer är en hyllning till Land Rovers ikoniska terrängkompetens och möjliggör dynamisk och smidig körning, samtidigt som bränsleförbrukning och CO2-utsläpp hålls på imponerande låga nivåer.
PHEV

PHEV

Våra laddhybrider (PHEV) kombinerar sömlöst en konventionell förbränningsmotor med en elektrisk motor för att tillhandahålla helt elektriska prestanda i låga hastigheter och den traditionella förbränningsmotorns prestanda på längre resor.

VILKEN PASSAR DIG?

Svara på fem snabba frågor om dina körvanor för att se om din nästa bil ska vara diesel-, bensin- eller eldriven.

Terrängkörning på allmän mark är förbjuden i Sverige, om inte ändamålet är för jord- eller skogsbruk.

DE VIKTIGASTE FÖRDELARNA MED NY DIESEL, BENSIN OCH PHEV

LÅGA CO<sub>2</sub>-UTSLÄPP

LÅGA CO2-UTSLÄPP

Land Rovers nya mildhybrid dieselmotorer har cirka 20 % lägre CO2-utsläpp än bensinmotorer. Faktum är att sedan 2002 har köpare som valt dieselmotorer hindrat nästan 3 miljoner ton CO2 från att komma ut i atmosfären.
UPPFYLLANDE AV EU6d-TEMP OCH NORMER FÖR UTSLÄPP VID VERKLIG KÖRNING (RDE)

UPPFYLLANDE AV EU6d-TEMP OCH NORMER FÖR UTSLÄPP VID VERKLIG KÖRNING (RDE)

Land Rovers nya dieselbilar uppfyller EU6d-Temp och normer för utsläpp vid verklig körning (RDE) och har betydligt lägre utsläpp under alla körförhållanden.
MINSKADE KVÄVEOXIDUTSLÄPP (NO<sub>x</sub>)

MINSKADE KVÄVEOXIDUTSLÄPP (NOx)

Alla nya dieselmotorer från Land Rover är sedan september 2015 försedda med avancerad avgasefterbehandling (dvs. AdBlue) via selektiv katalytisk reduktion (SCR), vilket bidrar till minskade NOx-utsläpp.
UTFORSKA ADBLUE
ÖKAD BRÄNSLEEFFEKTIVITET

ÖKAD BRÄNSLEEFFEKTIVITET

Dieselmotorer har cirka 20 % bättre bränsleekonomi än motsvarande bensinmotorer. Så om du regelbundet kör minst 1 900 mil om året är diesel sannolikt det mest kostnadseffektiva alternativet för dig.

Terrängkörning på allmän mark är förbjuden i Sverige, om inte ändamålet är för jord- eller skogsbruk.

UPPFYLLANDE AV EU6d-TEMP OCH NORMER FÖR UTSLÄPP VID VERKLIG KÖRNING (RDE)

UPPFYLLANDE AV EU6d-TEMP OCH NORMER FÖR UTSLÄPP VID VERKLIG KÖRNING (RDE)

Land Rovers nya bensinbilar uppfyller EU6d-Temp och normer för utsläpp vid verklig körning (RDE) och har betydligt lägre utsläpp under alla körförhållanden.
EN DYNAMISK KÖRUPPLEVELSE

EN DYNAMISK KÖRUPPLEVELSE

Med sin jämna kraftutveckling och fina respons bjuder Land Rovers bensinmotorer på våra mest känslofyllda körupplevelser. De utgör en spännande kombination av smidiga prestanda och ett härligt ljud i alla hastigheter.
LÅGA PARTIKELNIVÅER

LÅGA PARTIKELNIVÅER

Våra senaste bensinmotorer är försedda med högeffektiva filter som fångar upp och lagrar ultrafina partiklar när avgaserna passerar genom filtren. Detta bidrar till att minska mängden avgasutsläpp i atmosfären.
LÄGRE INGÅNGSKOSTNADER

LÄGRE INGÅNGSKOSTNADER

Även om dieselmotorer normalt har högre bränsleeffektivitet, kan de lägre ingångskostnaderna för motsvarande bensinmotorer göra dessa till ett smartare val för förare som framför allt kör kortare sträckor och inte så många mil per år.

Terrängkörning på allmän mark är förbjuden i Sverige, om inte ändamålet är för jord- eller skogsbruk.

ULTRALÅGA UTSLÄPP

ULTRALÅGA UTSLÄPP

Land Rovers PHEV-modeller har en imponerande räckvidd med noll avgasutsläpp och är inte bara ekonomiska att köra, utan de är även mer miljövänliga än motsvarande modeller med förbränningsmotor och minskar därmed ditt miljöavtryck enormt mycket.
INGA KOMPROMISSER I FRÅGA OM KOMPETENS

INGA KOMPROMISSER I FRÅGA OM KOMPETENS

PHEV-modellerna har kvar den kompetens utanför vägen som du förväntar dig av en Land Rover. Till exempel är vadningsdjupet detsamma som för en Land Rover med konventionell förbränningsmotor, och dessutom bidrar elmotorn med extra vridmoment som är till ytterligare fördel vid terrängkörning.
EN MER FÖRFINAD DRIVNING

EN MER FÖRFINAD DRIVNING

PHEV-modellerna har vår tystaste drivning hittills och säkerställer en nästan omärklig övergång mellan bensinmotor och elmotor, vilket ger optimal förfining och bidrar till känslan av lugn i kupén.
FÖRMÅNLIGA DRIFTSKOSTNADER

FÖRMÅNLIGA DRIFTSKOSTNADER

Den relativt låga kostnaden för el jämfört med bensin gör att att PHEV-modeller är mycket billigare att tanka. Och med färre rörliga delar i drivlinan är de även betydligt billigare att underhålla.

Terrängkörning på allmän mark är förbjuden i Sverige, om inte ändamålet är för jord- eller skogsbruk.

VANLIGA FRÅGOR

OPEN ALL
Vad är en drivlina?
Hur lång tid tar det att ladda en hybridbil?
Vilken räckvidd har en hybridbil?
Vilka fördelar har diesel jämfört med bensin?
Vad gör Jaguar Land Rover för att minska fordonsutsläpp?
Är dieselmotorer rena?
Vad är ett dieselpartikelfilter (DPF) och varför är det viktigt?

UTFORSKA LAND ROVER

VÅRA MODELLER

VÅRA MODELLER

Utforska och jämför hela vårt modellprogram innan du väljer en som passar dig och din livsstil.
UTFORSKA VÅRA MODELLER
ANSVAR

ANSVAR

Vi satsar på att låta vårt företag växa ansvarsfullt och hållbart, så att vi kan tillföra ännu mer värde för våra kunder, vårt företag och ekonomin i stort.
LÄS MER
BENSIN OCH DIESEL I FOKUS

BENSIN OCH DIESEL I FOKUS

Varför kritiseras dieselmotorer? Hur kommer ändrad lagstiftning att påverka fordonet som du kör varje dag? Läs mer om det senaste kring de två mest populära drivlinorna i världen.
LÄS MER
SKA JAG KÖPA EN DIESEL?

SKA JAG KÖPA EN DIESEL?

Det råder stor förvirring kring diesel, så därför finns vi här för att besvara dina frågor och hitta rätt bil för dig.
LÄS MER

*Angivna uppgifter är hämtade från tillverkarens tester, i enlighet med gällande EU-lagstiftning. Endast avsett för jämförelse. Värden i verkligheten kan avvika. Värden för CO2-utsläpp och bränsleförbrukning kan variera beroende på fälgval och eventuell extrautrustning.